Alle voordelen tax on web 2021

Alle voordelen van tax on web 2021 op een rij

  • Tax on web 2021 meld direct wanneer je een invulfout maakt.
  • Na het indienen van de aangifte krijg je onmiddellijk een ontvangstbewijs.
  • Tax on web 2021 is volledig persoonlijk, de toegang is volledig beschermd waardoor je gegevens veilig zijn.
  • De belastingaangifte 2021 is bijna volledig ingevuld, je hoeft enkel maar te controleren of alles correct is ingevuld.
  • Wanneer er iets onduidelijk is dan wordt je op verschillende manieren geholpen bij het correct invullen.
  • Je moet geen extra documenten bijvoegen.
  • Op het einde van de sessie krijg je een raming van het te betalen of te ontvangen bedrag.
  • via tax on web 2021 hoef je niet meer naar het kantoor te gaan met je bundel, dit is de meest ecologische oplossing

Tax-on-web biedt buiten invullen van uw aangifte nog andere mogelijkheden.

  • wanneer er toch een extra document (zoals verbouwingsplannen en groene investeringen,…) kan je dit heel makkelijk via pdf bestand invoegen.
  • de gegevens die je hebt ingevuld kunnen makkelijk later nog eens terug bekeken worden.
  • wanneer het nodig is kan je makkelijk een  deel 2 weglaten of toevoegen.

7 redenen om voor Tax on web 2021 te kiezen

Deels ingevuld

Uw belastingaangifte 2021 digitaal invullen betekent dat u niet vanop een leeg blad hoeft te starten. De fiscus is sowieso al in het bezit van een groot deel van de gegevens die relevant zijn voor uw aangifte 2021, en vult die meteen in op de juiste plaats. Dit jaar gaat het om 367 codes (vorig jaar waren dat er 320). Het gaat in de eerste plaats om belangrijke zaken als uw loon, uitkeringen en gegevens over de aankoop van dienstencheques. Ook de data van ruim 900.000 hypothecaire leningen zijn vooraf ingevuld.

Simulatie

Wie op de ouderwetse manier een belastingaangifte 2021 invult, moet nog enkele maanden wachten op het aanslagbiljet om te weten hoeveel hij terugkrijgt of moet bijbetalen. In Tax-on-web 2021 kunt u al meteen een raming opvragen: wie na het invullen klikt op ‘berekenen van de belastingen’, krijgt meteen een betrouwbare simulatie van de afrekening te zien.

Hulpmiddelen

Voor een aantal andere belangrijke posten is er echter nog geen kant-en-klare oplossing. Het gaat dan om vaak ingewikkelde zaken die toch een stevige hap uit het budget nemen, zoals de woonlening of kosten voor kinderopvang. Om het toch iets makkelijker te maken, zijn daarvoor ‘wizards’ ontwikkeld, waarin u stap voor stap kunt berekenen waarop u recht hebt. Deze berekeningen verschijnen dan meteen ook in de juiste velden.

Meer tijd

Is deze klus toch tijdrovender dan gehoopt? Of hebt u last van uitstelgedrag? Voor de digitale aangifte is er een latere deadline. U hebt tot 15 juli om alles in te leveren. Wie een brief instuurt, moet ervoor zorgen dat die al op 30 juni bij het scanningscentrum van de belastingdienst in de bus ligt.

Bewijsmateriaal

Uw administratie wordt er in elk geval ook eenvoudiger door. Veel goede doelen bezorgen al de nodige attesten aan de fiscus, en die vindt u meteen als bijlage bij uw aangifte 2021. Ook attesten voor het aankopen van dienstencheques of pensioensparen hoeft u niet meer op te zoeken.

Ontbrekende documenten, bijvoorbeeld over uw beroepskosten, kunt u zelf toevoegen, waardoor u een mogelijke vraag om uitleg van de fiscus kunt vermijden.

Geen fouten meer

Al tijdens het invullen wijst Tax-on-web 2021 u op mogelijke fouten. Zo krijgt u automatisch een melding als u ergens een bedrag ingeeft dat hoger is dan toegelaten, of wanneer u een verplicht in te geven veld negeert.

Wie na het ondertekenen – vergeet niet: beide partners moeten dat doen! – merkt dat er toch iets fout is gegaan, kan nog één keer inloggen om iets toe te voegen of een correctie te doen. Denk er dan wel aan dat u opnieuw ondertekent.

Sneller verwerkt

Met Tax-on-web 2021 maakt u het voor de fiscus ook makkelijker om alle gegevens te verwerken. Dat heeft als leuke bijkomstigheid dat u ook sneller de definitieve aanslag kunt verwachten, en een (eventuele) terugbetaling ook minder lang op zich laat wachten.

Eén knelpunt: tijdig inloggen!

Niets dan voordelen dus, maar er is wel één belangrijk nadeel: u moet er wel voor zorgen dat u ingelogd raakt. En dat is voor veel mensen nog steeds een moeilijke opgave. U moet zich in elk geval registreren op de website. Daarnaast hebt u een kaartlezer voor uw elektronische identiteitskaart nodig. Dat kan een los toestel zijn, maar veel recente laptops hebben ook een ingebouwde lezer. U moet dan wel nog de nodige software installeren via de site van Tax-on-web 2021.

Een alternatief voor zo’n lezer zijn ‘tokens’. Dat zijn codes die u online kunt aanvragen en die per post naar u thuis worden gestuurd. U moet die wel zeker twee weken op voorhand aanvragen.